piątek, 23 czerwca 2017

5 miejsc w Polsce, które warto zobaczyć

"Wszak istnieje coś takiego jak zarażenie podróżą i jest to rodzaj choroby w gruncie rzeczy nieuleczalnej."
Ryszard Kapuściński
Dziś oficjalnie rozpoczęły się wakacje. Czas urlopów, podróży, relaksu. Z tej okazji postanowiłam napisać kilka słów o miejscach w Polsce, które warto zobaczyć.


 Warszawa

Polska stolica jest miejscem, które każdy dobry podróżnik zwiedzić powinien. Jedni krytykują Warszawę, za hałas, spaliny, tłok. Ja jednak uważam, że Warszawa jest fajnym miastem, jest stolicą, więc nie ma się co dziwić, że jest głośniej i bardziej ruchliwie. Jednak to właśnie ten specyficzny klimat stolicy sprawia, że darzę Warszawę sympatią. Nie każdy musi ją lubić, lecz uważam, że warto zobaczyć. Sama byłam w Stolicy 3 razy i nadal nie zwiedziłam  wszystkich miejsc, które chciałam (Pałacu Kultury i Nauki, Stadionu Narodowego, Willanowa, czy lotniska Chopina). Spowodowane to było, głównie tym, że wszystkie moje wypady były weekendowe. Jednak "co nieco" zobaczyłam. Polecam odwiedzić Muzeum Powstania Warszawskiego.  Dla mnie, jako fanki historii wspaniałe miejsce przypominające o tych, którzy walczyli za naszą ojczyznę. Kolejnymi "must have'ami" są: Pomnik Syrenki na Starym Mieście, Zamek Królewski czy Łazienki. Warto zobaczyć ten Grób Nieznanego Żołnierza, czy Ogród Saski. Poza tym, jeśli lubcie teatr polecam udać się na przedstawienie do Teatru muzycznego "Roma". Oglądałam "Upiora w Operze" i byłam pod wielkim wrażeniem.


 

Kraków

Stolica małopolski zachwyciła mnie swym urokiem od pierwszej wizyty. Miasto o specyficznym klimacie. Zawsze kojarzyło mi się z kulturą, sztuka i awangardą. Mimo, że zauroczyło mnie od pierwszej wizyty, to z kolejną czekałam aż 10 lat (głównie ze względu na odległość). Będąc w Krakowie na pewno warto zobaczyć Wawel, Sukiennice i Kościół Mariacki (polecam z autopsji), Kazimierz oraz krakowskie kopce (Iza mówi, że warto, a ja jej ufam!). Do Krakowa na pewno nie raz wrócę, w końcu muszę usłyszeć hejnał!


Góry

Uważam, że w góry każdy chociaż raz powinien się wybrać. Nie każę nikomu od razy zdobywać Giewontu, ale uważam, że trzeba zobaczyć te widoki, które zapierają dech w piersiach. Nie ma to jak ta satysfakcja, kiedy samemu zdobędziesz szczyt, pokonasz swoją słabość i udowodnisz, że można. Na pewno warto się wybrać się na wyprawę Doliną Kościeliską i zobaczyć Jaskinię Mroźną oraz wspiąć się nad Morskie Oko. Polecam także wspinaczkę na Kasprowy Wierch oraz spacer Doliną Chochołowską, czy wypad nad wodospad Siklawa. Dla bardziej aktywnych polecam Rysy, czy Giewont. Po ciężkich wspinaczkach polecam spływ Dunajcem w Pieninach.  Jeśli chodzi o samo Zakopane to nie można wyjechać z miasta, nie zobaczywszy słynnych Krupówek i nie kupując Oscypka (najlepsze sprzedawane są w Bacówkach).



Trójmiasto

Podobnie jak góry, uważam, że morze raz w życiu zobaczyć trzeba (obowiązkowo). Gdańsk przyciąga turystów historią i zabytkami. Będąc w tym mieście warto przejść się słynną ulicą Długą, zobaczyć ratusz i słynną fontannę Neptuna. Dla miłośników historii polecam wypad na Westerplatte czy do muzeum II Wojny Światowej. Niewątpliwymi atrakcjami stolicy Pomorza są również:  Oliwskie Zoo, Park Oliwski, czy koło widokowe zlokalizowane nad rzeką Motławą. Podczas wakacji w Gdańsku odbywał się będzie Jarmark Dominikański, na który warto się udać. Sopot jest turystycznym miastem. Będąc w nim koniecznie trzeba udać się na spacer ulicą Monte Cassino i wejść na słynne  molo (najdłuższe drewniane molo w Europie, niestety w sezonie jest ono płatne). Gdynia, w przeciwieństwie do Gdańska, jest miastem nowym, pozbawionym Starego Miasta, lecz na pewno atrakcji tak nie brakuje. Warto odwiedzić Oceanarium, czy wejść na pokład Błyskawicy, przejść się ulicą Świętojańską, czy zobaczyć orłowski klif oraz molo.  Oczywiście będąc w Trójmieście nie można przegapić plaży (leniuszki mogą tu spędzić więcej czasu niż na zwiedzaniu).



Mazury

Wisienkę na torcie zostawiłam sobie na koniec. Gdzie bym nie była i czego bym nie widziała to uważam, że Mazury są najwspanialszym miejscem na ziemi. Polecam zarówno ludziom, którzy potrzebują spokoju jak i fanom sportu (idealne warunki do sportów wodnych oraz wycieczek rowerowych). Co warto zobaczyć będąc na Mazurach? Jeziora! Do Mrągowa warto wpaść na Mazurską Noc Kabaretową. W Mikołajkach wypłynąć w rejs po jeziorze Śniardwy. Zobaczyć Zamek Krzyżacki w Rynie. Pojechać do Giżycka i zobaczyć twierdzę Boyen. A co najważniejsze zjeść świeżą rybę, iść na lody, poopalać się na plaży z książką w ręku. Po prostu pozwolić sobie na beztroskę.

Wszystkim czytelnikom życzę udanych, słonecznych i pełnych przygód wakacji. Dajcie znać w komentarzach,  gdzie planujecie się wybrać w tym roku. I jakie miejsca w Polsce polecacie zobaczyć!

8 komentarzy:

  1. Się rozpoczęły... :(
    Z tych miejsc nie byłam tylko (albo aż? :P) na Mazurach xD
    Kraków polecam serdecznie, Kazimierz obowiązkowo :P I mnóstwo innych rzeczy w Krk chętnie polecę :>
    A Ty nie napisałaś gdzie się wybierasz, to ja też nie dam znać :( :v
    PS - fanka historii? ;d To ja Ci powiem z kim byś się dogadała... :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To koniecznie musisz to nadrobić :P
      Bo sam nie wiem gdzie się wybieram, do Warszawy na pewno, a to przecież wiesz ;P
      Wolę nie wiedzieć kogo masz na myśli :P

      Usuń
    2. Może kiedyś będzie taka okazja :v
      Naprawdę nie chcesz wiedzieć? :o no co Ty... :(

      Usuń
    3. Ugoszczę Cię wtedy ładnie <3
      nie chcę, bo boję się tego co mogę usłyszeć :P

      Usuń
  2. W Warszawie byłam raz, też mi się podobało :D
    Jeśli Mazury, to obowiązkowo główna ulica! Pobyt na Mazurach bez odwiedzin głównej ulicy się nie liczy xD
    Polecam też Wrocław! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się całkowicie! :)
      Jak zwiedzę Wrocław to się wypowiem na jego temat ;)

      Usuń
  3. Z miejsc , które wymieniłaś nie byłam na Mazurach i w Zakopanem , w obydwa miejsca ciągnie mnie od kilku lat.W warszawie i Krakowie byłam kilka razy ale wszystkich miejsc nie zwiedziłam tak samo jak w Trójmieście. Już teraz wiem ,że w te wakacje pojadę do Warszawy i Częstochowy , może jeszcze odwiedzę inne miasta ( trzy miesiące mogę zwiedzać tylko oby funduszy wystarczyło ;) )
    Oczywiście zapraszam do Lublina , Szwedzi i Słowacy po Euro do 21 lat w piłce nożnej bardzo chwalą miasto w , którym studiuję i przez to prawie mieszkam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To może uda się wybrać w tegoroczne wakacje?
      Jak będzie okazja to na pewno wpadnę ;)
      Udanych wakacji!

      Usuń